14 مثال برای نوشتن عنوان تبلیغات
به نقل از راش نت :
وقتی قراره تبلیغات انجام بدی باید عنوانی مناسب و در خور موضوع انتخاب کنی.
دیوید اگیلوی میگوید 95 درصد افراد تنها عنوان تبلیغات را میخوانند و اگر به اندازه کافی جذاب بود به سراغ متن تبلیغات میروند.
پس به این نتیجه میرسیم که عنوان مناسب باعث افزایش بازدید و حتی فروش میشه نباید این مسئله رو کم دید متاسفانه اکثر تبلیغاتی که در مجله ها و سطح شهر دیده میشه اکثرشون بدون عنوانه و شرکت ها اومدن عنوان شرکتشون رو به عنوان مرکزیت موضوع در نظر گرفتن و به اون میگن تبلیغات.
هدف اصلی عنوان تبلیغات، هدایت خواننده یا بیننده تبلیغات به ادامه و دنبال کردن موضوع تبلیغات هست پس من تو این مقاله 14 عنوان با مصال برات اماده کردم که تو دیگه مثل بقیه کار نکنی و هر وقت خواستی تبلیغی بنویسی یا طراحی کنی به این صفحه نگاه بنداز و ازش نکته بگیر و بعد تبلیغاتت رو انجام بده.
عنوان تبلیغات
1- گفتن واقعیت
در این نوع عنوان نویسی به این توجه میشه که بیایم یه نکته که قراره انجام بشه رو بگیم.
مثلا : دخترای جوان به دنبال پوست روشن هستند.
2- نشاندادن محبوبیت
باید در این نوع عنوان تبلیغات به این نکته بپردازیم که اون محصولی که ما داریم چه محبوبیتی بین افراد جامعه داره.
مثلا : اپل گفته 20 میلیون نفر گوشی ایفون 13 رو میخرن حتی اگه یه گوشی دیگه داشته باشند.
3- ایجاد جدال
در این کار باید خیلی اعتیاد کنی چون تبعات زیادی هم داره ولی همیشه جوابه مخصوصا تو ایران که همه دنبال جدال بین این و اون هستند.
مثلا : انقدری که معلم خصوصی دلش به حال دانش آموز ها میسوزه معلم های مدرسه نمیسازه بهتره معلم های مدرسه رو مرخص کنیم.
4- ساخته چگونگی
تو این عنوان نویسی باید این رو در نظر بگیری که محصولت چگونه میتونه بهش کمک کنه و اون سوال رو بپرسی
مثلا : چگونه ارز دیجیتال بخریم که حتی یک ریال هم ضرر نکنیم؟
5- ساخت تصویر ذهنی
باید عنوانی باشه که برای همه قابل درک باشه که با خوندن اون عنوان سریع بفهمن چیه که مشکلشون با محصول یا خدمات تو حل میشه/
مثلا : 5 چیزی که باعث میشه خوش تیپ تر بشین.
6- خطاب مستقیم
در این عنوان نویسی باید طرف مقابل رو روبه روی خودت ببینی و باهاش حرف بزنی.
مثلا : میدونی با همین گوشی که دستت میتونی ماهی 20 میلیون تومن دربیاری؟
7- سوپرایز کردن
در این نوع عنوان تبلیغات کاربر دنبال یه چیزی باش که کاربر رو میخ کوب کنه که کاربر بخواد به ادامه سر بزنه.
مثلا : میدونستی 10 نفر هستند که برات نامه اسپم (هرزنامه) میفرستند.
8- پیشنهاد رد نشدنی
باید تو عنوان تبلیغات یه پیشنهاد بدی که کاربر نتونه اون رو رد کنه و بخواد ازت بخره.
مثلا : 5 راه که باعث میشه همسرت بهت احترام زیادی بزاره.
9- استعاره
استعاره به این معنیه یه جمله ای رو که مشابه اون هدف هست رو بگی
مثلا : شیب لغزان روغن. غالب افراد روغن ماشین را زودتر از زمان لازم تعویض میکنند.
10- داستان سرایی
داستان سرایی همیشه پرمخاطب ترین روش بوده و باعث ماندگاری کاربر در این زمان مبشه و می ایسته تا داستانت تموم بشه.
مثلا : یوتویوب حساب کاربری تو ماه ژانویه 2022 حساب کاربری 50 نفر رو بست تو میدونی اون 10 اشتباه چی بود که تو تکرارش نکنی؟
11- سوال پرسیدن
تو این نوع عنوان باید به سوال اصلی که کاربر رو به جواب چرایی استفاده از محصولت میرسونه سوال کنی.
مثلا : آیا راسته میگن روسری های آبی باعث افسردگی میشه؟
12- ایجاد نیاز در کاربر
باید تو این عنوان به این نگاه کنی محصول یا خدماتت چه کمکی به کاربر میکنه و اون چیزی که واجب تره رو بهش نشون بدی.
مثلا : 5 اکسستوری ای که هیچ وقت بدون اون ها نمیتونی از خونه بیرون بری.
13- نقل قول از کله گنده ها
در نقل و قول کردن باید توجه داشته باشی افراد یا شرکت هایی رو انتخاب کن که معروف باشه و اکثر جامعه با اون آشنا باشن.
مثلا : بیل گیس میگه اگه تمام ثروتم رو از دست بدم به من یه اینترنت و لپ تاپ بدی دوباره اون ثروت رو بدست میارم …. تو میتونی با لپ تاپ و اینترنت اون ثروت رو بدست بیاری؟
14- تضمین کردن
تو عنوان تبلیغات که تضمین داده بشه باعث افزایش اعتماد و دوست داشته شدن مخاطب به اون مطلب میشه.
مثلا : اگه فقط 20 دقیقه بهم وقت بدی 14 راه تضمینی بهت میگم که دیگه پول قرض نگیری.
این بود 14 عنوان جالب برای تبلیغاتی که در اینده برای کسب و کارت میخوای انجام بدی فقط یادت باشه که هر چقدر اعتماد سازی بیشتری داشته باشی فروش بیشتری داری.
اگه عنوان تبلیغات دیگه ای میدونی تو نظرات بهم بگو
پایان /
منبع : https://rashnet.ir/ad-title
- ۰۰/۱۰/۲۸